Posted inSeyahat Yurtdışı

VİYANA 1. BÖLÜM

KIZ KIZA AVRUPA 🙂

* Bir çılgınlık yapıp karar verdiğimiz Orta AVRUPA turuna iki kanka gitmeyi planlarken bir anda 6 kişi olduk.Bizi en zorlayan şey sanırım abartılan vize muhabbetiydi. Vize muhabbetlerine fazla takılmayın,eğer evraklarınız tamamsa sıkıntı yok 🙂 En çok kalacağımız ülke Çek Cumhuriyeti olduğundan oradan vize almamız gerekiyordu.Zaten bir çok şeyi tur şirketi hallediyor,size sadece vize mülakatına girmek kalıyor.Tarih Öğretmeni olduğumdan bana Çek Cumhuriyeti’nin tarihini sordular, gitmediğim şehir hakkında birazcık bilgi verince gerisi halloldu 🙂

IMG_20150201_101217[1]

* Birbirleriyle uyumlu insanlarla yola çıkınca her şey çok keyifli oldu,masal tadında bir hafta geçti.Atalarımız ne demiş ”insanları iyi tanımak istiyorsanız onlarla yolculuğa çıkın, dostunu en iyi yolculuk da tanırsın” Turumuzun adını ‘kız kıza Avrupa’ koyduk 🙂  Heyecanla beklememiz günleri saymamız sömestrin gelmesiyle son buldu.Bütün hazırlıklarımızı yaptıktan sonra nihayet beklenen gün gelince birbirinden değerli dostlarla keyifli yolculuğumuzun startını verdik.Sabiha Gökçen Hava alanında buluştuk,mutluluğumuz yüzlerimizden okunuyordu. Hava çok soğuktu ama biz sıcak insanlardık 🙂 yaklaşık iki saat süren yolculuğumuz sonrası Viyana hava alanına iniş yaptık.Bavullarımızı aldıktan sonra çıkışa yöneldik,rehberimiz ve aynı uçakta olduğumuz 40 kişi ile karşılaştık.Daha sonra şehir merkezine gitmek için otobüsümüze bindik.Şöyle bir hatırlatma yapayım eğer turu ilk alan insanlar sizseniz uçakta ve otobüste ön koltuklar size ayrılıyor 🙂

IMAG0607             IMAG0593

* Eğer Avrupa Kıtası tek başına bir şehir olsaydı,VİYANA en güzel başkent adayıydı .Avusturya’nın başkenti Viyana en büyülü Avrupa şehirlerinden birisi.Tarihi ve kraliyet saraylarıyla dikkat çeken Viyana, klasik müziğin dünyadaki başkenti olarak bilinir. Mozart, Beethoven, Vivaldi gibi dünyaca ünlü müzisyenlerin hayat hikayeleri hep Viyana’da geçer.Viyana’ya gittiğimden beri telefon zil sesim Vivaldi (Spring) ,yemek yaparken bile Mozart dinliyorum düşünün artık nasıl etkilendiysem 🙂

* Viyana demek tarih demek, saraylar, katedraller, müzeler Viyana’da görmeniz gereken pek çok adres vardır. Bu nedenle kendinize bir gezilecek yerler listesi hazırlamanız da fayda var. Her ne kadar tur ile gitseniz de extra turlara katılmadan bir çok yeri kendiniz rahatça gezebilirsiniz. Ayrıca Viyana nüfusunun ciddi bir bölümünü Türklerin oluşturduğunu düşünürsek kaybolma şansınızda sıfır 🙂

* İlk gün ayağımızın tozuyla tur rehberimizle birlikte panaromik şehir turu yaptık.Viyana şehrini otobüsle bile gezerken binaların ihtişamı gözlerinizi kamaştırıyor.İlk durağımız Belvedere Sarayı rehberimizin kısa bilgilendirmesinden sonra yarım saatlik serbest zamanda fotoğraf çekildik. Viyana kapılarına dayandık esprisini yapmasam olmazdı 🙂

IMG_20150201_212008[1]FB_IMG_1442174144109[1]

IMAG0609

* Belvedere Sarayı Viyana’nın önemli saraylarından biridir. Saray şehrin biraz dışında kalsa da görmeye değer bir saraydır Saray prince Eugen’in evi olarak tasarlanmıştır.Sarayın diğer bir özelliği ise 2. Dünya savaşı sırasında Avusturya’ya özgürlük kapılarını açan antlaşma bu sarayda imzalanmıştır. Ayrıca Türk büyük elçiliği bu sarayın yakınında yer almaktadır.

* Viyana’nın kalbinde Viyana’ nın sembolü olan Stephansdom  Kilisesi Viyana’da görmeniz gereken yerlerden.Görmeden Viyana’dan ayrılmayın derim.Kartner caddesinde yürürken bir anda karşıniza bütün görkemiyle çıkar.Pazar günü olması sebebiyle pazar ayinine denk geldik.Orta kısım ayinlerde kapalıdır.Yan kısımları ücretsiz gezebilirsiniz.Sembolik olsa da mum yaktım.Büyüleyici ortamda,çalan çan seslerine tanıklık ettik.Aziz Stephen Katedralinin çan kulesinde 1534 yılında bir memur Osmanlı akıncılarının yaklaştığını görüp çan çalarak halka haber vermekle görevlendirilir ve bu memuriyet yüzyıllarca sürer. 1956’da  Viyana Belediye Meclisince artık bir Osmanlı tehlikesi kalmadığına karar verilir ve bu görev kaldırılır. Atalarımdan korkulup çalınan çanın yüzyıllar sonra beni derinden etkilemesi,hala o ses kulaklarımda büyülendim diyebilirim.

IMG_0224[1]                IMG_0217[1]

IMG_0230[1]               IMG_0228[1]

IMG_0216[1]                IMG_0218[1]

* Viyana’da gezilmesi gereken yerlerden bir diğeri de Devlet Opera Binası.Klasik Müziğin başkenti sayılan Viyana’da her yerde Mozart resimli hediyelik eşyaları bulabilirsiniz.Sevdiklerinize Mozart çikolatası alabilirsiniz.Biz aldık ama siz almayın tadı Türk damak zevkine hiç hitap etmiyor, tamamıyla görüntüden ibaret çikolata 🙂

mozart-cikolatalari-1024x678

* Rehberimiz bizi çok ilginç bir binaya götürdü. Viyana Hundertwasserhaus ( Viyana Binsular Evi ) Viyana’da en ilginç bina , zaten binaya baktığınızda ne kadar farklı olduğunu anlayacaksınız. Binanın en büyük özelliği hiç bir yerinde keskin cizgiler kullanılmamıştır. Binanın dışı rengarenktir. Binanın terasında 250 adet ağaç bulunmaktadır.İçinde ise 52 dire 4 dükkan yer almaktadır .Hundertwasserhaus doğayla uyumlu bir bina yapılacağını herkese göstermek istemiş,bu binanın tasarımı karşılığında hiç para almamış .Her şeyin para olmadığını insanlara göstermek istemiş. Hundeetwasserhaus evinin tam karşısında içinde hediyelik esya dükkanlar, kafeler yer alan Hunderwasser village bulunuyor. Viyana hatırası magnet ve kupayı burdan aldım 🙂

IMAG0598

*Daha sonra rehberimizle  opera binası,üniversite,parlamento binası gibi yerleri gezdikten sonra serbest zaman aralığında kendimizi Viyana sokaklarına bıraktık. ‘Bir şehri en iyi nasıl öğrenirsin sokaklarında kaybolarak’ tezini hayata geçirdik 🙂  Macera bir sonraki post ile devam edecek 🙂 #vien #viyana